Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, July 22, 2008

INFO KEM LAMBAIAN DANAU

Solat Berjemaah pertama, Maghrib bersama Tuan Haji Haris, Imam Masjid Kampung Chinchin. SMK Teknik Bukit Katil, Melaka dan SMK Kamarul Arifin, Labis, Johor.









KEM LAMBAIAN DANAU

06-5246066 / 019-3682498

lambaiandanaukem@yahoo.com



Kem Lambaian Danau terletak di Jasin, Melaka. Dengan keluasan 10 ekar, KLD dikelilingi dengan tasik air tawar seluas 105 ekar. Suasana di KLD sejuk, hijau dan berudara segar. Dari KLD, anda dapat melihat pemandangan indah Gunung Ledang.

Aktiviti-aktiviti yang dijalankan semuanya berkonsep dan dekat dengan alam sekitar. Aktiviti dijalankan dengan pengawasan dan jurulatih yang mempunyai sijil kelayakan.







KEMUDAHAN DI KEM LAMBAIAN DANAU



Nama Dewan & Dataran Jumlah Peserta



Dewan Besar Seri Bahagia

800 pax

Anjung Kasih

200 pax

Anjung Tembusu

80 pax

Anjung Kayu

60 pax

Dataran Insan

400 pax

Dataran Gemilang

200 pax

Dataran Seri Bahagia

800 pax





Chalet, Tapak Khemah & Khemah



Tapak Puteri

80 pax

Tapak Putera

500 pax

Tapak Survivor 1

80 pax

Tapak Survivor 2

80 pax

4 men tent (igloo type)

300 nos

Bilik Pandan 1 & 2

2 nos

Bilik Bayu 1 & 2

2 nos

Bilik Rimbun 1 & 2

2 nos





Peralatan PA System di Dewan-Dewan & Dataran



PA System Dewan Besar

PA System Anjung Kasih

PA System Dataran Insan

PA System Dataran Seri Bahagia

LCD Projector di Anjung Kasih & Seri Bahagia



Kemudahan Aktiviti

  1. Kayak (Klinik Kayak, Kayak Race dan Kayak Safari)
  2. Bot (untuk memancing, mengambil gambar dan menikmati alam sekitar tasik)
  3. Rakit (Bina Rakit, Rakit Race, Rakit Marathon, Rakit Safari, Lake Exploration on Raft)
  4. Water Confidence (aktiviti wajib sebelum peserta dibenarkan untuk membuat aktiviti air)
  5. Obstacles-Run-Around-The-Camp
  6. War Game (hanya terdapat di KLD !)
  7. KLD Amazing Race, KLD Explorace, Danau Race ( trekking – treasure hunt etc)
  8. Compass Marching / Orienteering. ( Di Canyon seluas 200 ekar !)
  9. Jungle-Trekking (6 routes)
  10. Hiking / Jalan Lasak ( Ke Gunung Ledang ex Asahan)
  11. Survivor Camp
  12. Layang-Layang
  13. Telematch
  14. Permainan Tradisonal
  15. LDK and Indoor Games
  16. Bird Watching
  17. OTOS (One team, one spirit – great for teambuilding courses !)
  18. Fishing





3 comments:

ARP Daerah Jempol said...

assalammualaikum Kak G and Pak Leh!
Wah Tahniah...semakin rancak dan maju Kem KLD ya. Sekarang dah ada satu dewan besar lak tu...macam kat masjid Masjidil Haram Mekah la pulak....kilauan - kilauan lampu dan sinaran mamarnya yang bercahaya tu.... Tahniah......
So semoga para peserta dapat berkursus dengan lebih selesa lagi....

Oh ya Kak G. Amir ada baca Team2 KLD selalu baiki khemah sendiri. So nak tau lah kat mana kau G dapatkan batang khemah ( Rod Fiber ) kalau rod - rod tu patah lah. Bukan apa kat KL byk kedai tak jual lagilah. Tapi kalau kak G tak keberatan , bolehlah bagi tau kat amir di mana rod2 tu boleh di perolehi dan harganya. Kalau tau kilangnya lagi baguz. Bkn apa nak baiki kemah kitaorang lah. Nak anta kedai ...tak ckup ongkosnya almaklumlah kemah2 tu selalu kami bagi free jer atau sedekah pada sekolah2 yg betul nak pinjam sekiranya ada rakan - rakan kami nak buat program berbudjet.So takdalah pulangannya.

Tima kasih Kak G. Semoga Bisness PakLet and Kak G maju jaya. Syok tengok Kem tu ....walaupun hanya lihat dalam blog. Kirim salam pada Pak Let K.

yang benar
amir
Sukarelawan Jempol
www.anugerahremajaperdana.blogspot.com

RUN WITH THE WAVE said...

Hey there! Come and join us for a BBQ buffet at the beach in Penang this Christmas with watersports activities included! Sign up now!Check out my website at www.runwiththewave.com Thanks!

Asahan Waterfall said...

salam,
sye merupakan penyelaras Komuniti Bestari DUN Merlimau dibawah Jabatan Penerangan Jasin. Kami telah membina satu blog untuk KB dan input yang akan diisi adalah tempat2 menarik yang terdapat dalam DUN itu sendiri. Saya memohon untuk mencedok sedikit maklumat dari blog anda untuk di letakkan dalam blog kami. harap anda sudi... terima kasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...